کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

اربعین ۱۴۳۳

مراسم اربعین حسینی هیئت عزاداران کوی دهدشتی 


  یزید وقتى هشیارى مردم شام و آثار کراهت نسبت به خود را در چهره آنان دید، اهل بیت عصمت(علیهم السلام) را طلبید و تظاهر به مهربانى با آنان نمود و خود را از قتل امام(علیه السلام) تبرئه مى کرد.
ایشان را در میان ماندن در شام و برگشتن به مدینه مخیر گردانید، اهل بیت(علیهم السلام)مراجعت به مدینه را انتخاب کردند و گفتند: بگذار براى کشته شد گانمان عزا دارى کنیم یزید گفت: آنچه مى خواهید انجام دهید. اهل بیت(علیهم السلام) جامه هاى سیاه پوشیدند و زنان هاشمیه و قرشیه و زن هاى شام دسته دسته با لباس ماتم ناله و شیون کنان به تعزیت آمدند. مرثیه خوان آن مجلس با شکوه ام کلثوم دختر حضرت على(علیه السلام) بود.
یزید، نعمان بشیر را خواست و گفت مهیاى سفر باش و براى این زنان هرچه لازم است مهیا کن و از اهل شام مردى را که به امانت و دیانت موسوم است با جمعى از لشکر به جهت حفظ اهل بیت(علیهم السلام) در خدمت ایشان بگمار و به مدینه حرکت ده، نعمان نیز چنین کرد.
خاندان عصمت(علیهم السلام) موقعى که از مدینه کوچ داده مى شدند به عراق رسیدند به راهنما گفتند: ما را از کربلا ببر او نیز قبول کرد، چون به قبر پاک حضرت امام حسین(علیه السلام) و سایر شهداء رسیدند، دیدند جابر نیز با جماعتى از طایفه بنى هاشم و مردانى از آل پیامبر(صلى الله علیه وآله) به زیارت آمده اند.
در ورود اهل بیت(علیهم السلام) به کربلا چند قول است: سال 61 هجرى قمرى (سال اول)، سال 62 هجرى قمرى، سال 61 هجرى قمرى ولى روز بیستم نبوده است.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- حوادث الایام، صفحه 66.

 


تصاویر وفایل صوتی در امه مطلب 


دانلود فایل صوتی کامل سینه زنی عزاداران کوی دهدشتی ، شب اربعین با مداحی حاج مصطفی گراشی 


 دانلود واحد اول شب اربعین



دانلود واحد دوم شب اربعین 


دانلود فایل صوتی سینهزنی هیئت عزاداران کوی دهدشتی ، روز اربعین با مداحی حاج مصطفی گراشی  



























 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد