کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

وفات حضرت زینب کبری .س.

حضرت ولی عصر (عج) فرمودند: به شیعیان و دوستان ما بگویید خداوند را به حقّ عمه ام حضرت زینب (س) قسم دهند تا فرج مرا نزدیک بفرماید.

آنکه فُسّاق زمان راتا ابد رسوا نمود                 با بیان آتشین وتیغ برهان زینب است
آنکه باعزمی متین و صبر راسخ‌ تر ز کوه              کرد محکم پایه و بنیاد ایمان زینب است
پرچم سرخ حسینی را به صبری بی نظیر              آنکه بردوشش کشید وبرد پایان زینب است
چون دلش پر باشد از مهر علی و اهل بیت            در قیامت شافع و حامی «منّان» زینب است

  کوی دهدشتی وفات بزرگ بانو و شیرزن دشت کربلا ، اسوه رشادت وشجاعت ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها ، به پیشگاه آقا امام زمان .عج. وعاشقان اهل بیت .ع.  تسلیت عرض مینماید

میلاد حضرت علی بن ابیطالب .ع.

پادشه و تاج سر عشق علی است و بس         اسوه ی ایمان، گوهر عشق علی است و بس
چونکه ولادت شده در کعبه ی عشق و صفا فاش بگویم          پسر عشق علی است و بس

کوی دهدشتی ولادت با سعادت اولین پیشوای شیعیان، مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام راخدمت شما دوستان وسروران عزیز،خصوصا مردان وپدران مهربان ودلسوز را تبریک عرض مینماید. 

مولود امروز، وصف کردنی نیست، آنچه که وصف کرده اند از او، دون شأن اوست و آنچه شعرا و عرفا و فلاسفه و دیگران درباره او گفته اند، شمه ای از آن چیزی است که او هست. غالبا مسائلی که درک می کرده اند و می کنند راجع به مولا علی بن ابیطالب، عرضه می داریم. آن چیزهایی را که ما نمی توانیم درک کنیم و دست عرفا و فلاسفه و دیگران از آن کوتاه هست، آن چیز قابل ذکر نیست. انسان تا نشناسد، نمی تواند بگوید و آن مقداری هم که در دسترس ماست، آن قدر زیاد است که گفتن او محتاج به زمانهای طولانی است. و لهذا ما باید در پیشگاه مبارک ایشان عذرخواهی کنیم و عذر تقصیر بخواهیم که ما قاصریم و نمی توانیم بیان کمال شما را بکنیم.
آن چیزی که موجب تأسف است، این است که نگذاشتند حضرت امیر، سلام اللّه علیه، آن طور که باید و دلخواه اسلام است، جلوه پیدا کند
.
حضرت امام قدس سره
http://www.hawzah.net  



2

رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی


چهاردهم خرداد ماه ، سالگرد عروج ملکوتی آن پیر مراد سفر کرده ،حدیث ماندگار عشق ملتی است به امام خود ، که بزرگ پرچمدار عدالت و حقیقت در قرون اخیر بود که امروز در دست جوانان مسلمان منطقه است ،یاد وخاطره ی امام خمینی (ره ) و شهدای قیام خونین پانزده خرداد گرامی باد و روحشان شاد




br /

ولادت حضرت جواد .ع.

صلی الله علیک یا جواد الائمه 
فرخنده میلاد با سعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت بر شعیان جهان مبارکباد
اکثر مورخین ولادت امام جواد(علیه السلام) را در دهم رجب سال 195 هجرى قمرى در مدینه ذکر کرده اند، والده آن حضرت اُم ولدى بود به نام سبیکه یا ریحانه که حضرت رضا(علیه السلام) به او خیزران مى گفت، آن معظمه از اهل نوبه و از اهل بیت ماریه قبطیه مادر ابراهیم پسر حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) بود.
امام رضا(علیه السلام) خواهرش حکیمه خاتون را طلبید و فرمود: امشب فرزند مبارک خیزران متولد خواهد شد، باید وقت ولادت حاضر باشى.
حکیمه خاتون مى گوید: شب فرا رسید و حضرت من را با خیزران و زنان قابله در حجره آورد، چراغى روشن کرد و خودش بیرون رفت. هنگام تولد نوزاد فرا رسیده بود که چراغ خواموش شد و همه ما غمگین شدیم، ناگاه خورشید امامت، با جمال خود اطاق را منور کرد. نوزاد را در جامه اى پیچیدیم. در این هنگام امام رضا(علیه السلام) تشریف آورد، طفل را گرفت و در گهواره قرار داد.
در روز سوم طفل چشمانش گشوده شد و به زبان فصیح گفت: اَشهَدُ اَن لا إلهَ إلاَّ اللّه و أَشهَدُ اَنَّ مُحَمّداً رَسوُلُ اللّه، حکیمه مى گوید: از دیدن این حال متعجب شدم، به خدمت برادر شتافتم و آنچه دیده بودم، نقل کردم، حضرت فرمود: از عجائب احوال این فرزندم بیشتر مشاهده خواهى نمود.(1)

_______________
1- حوادث الایام، صفحه 139.
http://makarem.ir




justify