کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

بیانات حضرت آیت الله حسینی در شب افتتاحیه

حضرت آیت الله سید مصطفی حسینی از روحانیون برجسته وصاحب نام استان با حضور خود در مراسم افتتاحیه مسجد دهدشتی ضمن استقبال گرم مردم واهالی کوی دهدشتی از ایشان لحظاتی حضار در مجلس را با سخنان شیرین و با بیاناتی من باب فضئال مسجد وخانه ی خدا بهرمند نمودند .

ایشان بیان نمودند: همانطور که میدانید مسجد از جهتی خانه ی خدا ست و ازجهتی دیگرخانه ی مردم واولین خانه ای که برای مردم ساخته شد همانست که در مکه است،یعنی بعد از آن هرچه  مسجد در دنیا است برای مردم است، ایشان ، با اشاره به احادیثی من باب ههمین موضوع  فرمودند که: پیامبر خدا به ما یاد داده است که مسجد نتنها عبادتگاه است ، مسجد جایگاه پرورش روح روان، مسجد پناهگاه وامیدگاه و تکیه گاه مردم است، مسجد دانشگاه است همچنان که خود  پیغمبر در رفتار وعمل نشان دادند مسجدی را که خود حضرت رسول  در مدینه ساخت دانشگاهی ساخت که تا قیامت دانشگاه است. ایشان با قرائت احادیثی از حالات ورفتار پیامبر فرمودند:

 پیامبر مسجد را آنچنان معرفی کردند که همچون دانشگاه باشد و تصمیمات سیاسی اجتماعی در مسجد گرفته میشد.



ایشان همچنین در مورد وظیفه وکار مسجد بیان داشتند : مسجد سازنده است و اما انسان ساز است ، انسان میسازد ، انسان راستگو ، مستقیم والحال ، با اخلاق و متواضع و انسانِ انسان دوست می سازد .معنویات ، مسجد  تراوش میکند،مسجد مرکز معنویات است.

حضرت آیت الله حسینی خطاب حضار فرمودند : مسجد امانت های خداست  و خانه ای ازخداست که به دست ما سپرده شده است ، حق مسجدهایمان را ادا کنیم ، وظیفه ای که ما داریم در قبال آن  همچون پیشینیان حق مسجد  ادا کردند ماهم وظیفه مان را ادا کنیم.
همچنین ایشان در مورد مسجد دهدشتی فرمودند: الحمدالله مسجد زیبایی ساخته شده ودر شان مسجد دهدشتی که بنده با معنویات گذشته اش یادم هست وبا اعضاء وشرکاء خوبی که در این مسجد بودند فراموش نمیکنم در شان این مسجد بوده که این چنین زیبا بازسازی شود.

لازم بذکر است که ایشان پس از فوت حضرت آیت الله حجت از مراجع و فقهای بندربوشهر و کوی دهدشتی و بنا بدرخواست اهالی کوی دهدشتی بالاخص مکاتبات مرحوم حاج حبیب فیوض مبنی برمعرفی یک روحانی فقیه در غیاب مرحوم آیت الله حجت در سال ۱۳۴۵ش به بندر بوشهر آمده و با همیاری عده ای از خیرین به مرمت مسجد جامع عطار پرداخت وتا به امروز امامت آن مسجد را عهده دار میباشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد