کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

برگزاری یادواره ی شهدای کوی دهدشتی


 

آه یاران کوی دهدشتی کجاست؟     *     من شنیدم خاک پاکش آشناست
آری آری بوی دل دارد رواست      *     باغ سرسبز شهیدان خداست
بوی دریا بوی ساحل می دهد     *     یادم از یاران یکدل می دهد
خوش نشان دارد ز ایلی سرفراز   *     از گراشی آن شهید پاکباز
از امید ، از السابقون از السابقون    *   آن شکفته نسترن در موج خون
شادور از شهد وصل دوست شاد    *      نام گشنی کار تندیس جهاد
باز مستوفی ، که ابراهیم ، اوست    *    رفته از آتش سوی تسنیم ، اوست
هم معزّی ، عزت افزای وطن    *    کرده قربان ِ رضای دوست، تن
هم درختیان که بذر مهر کاشت    *    دردل خاک تولّا ریشه داشت
ناصر خدری که خضر راه ماست     *     وقت هل من ناصر او برپای خواست
هست روشن کوی دهدشتی پاک     *    جاودان زین اختران تابناک


شعر از : منوچهر بایندری برازجانی
تصاویر وگزارش این مراسم در ادامه مطلب

یادواره ی شهدای گرانقدر کوی دهدشتی در شب جمعه ی گذشته 16آذرماه  با حضور نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله صفایی بوشهری و فرمانده سپاه امام صادق سردار جمهیری، خانواده های شهدا ،ایثارگران و اهالی چهار محل قدیم بوشهر و سایر همشهریان بوشهری  طی مراسمی با شکوه برگزار گردید .
در این شب ابتدا با تلاوتی چند از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز بوشهری عباس هاشمی  شروع گردید و اجرای این مراسم نیز مجری توانمند صدا و سیمای بوشهر شاهرخ سروری بر عهده داشت.
پس از قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ، سعیدی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری ،بعنوان یکی از مجریان برگزاری این یادواره در مورد عملکرد و نحوه ی برگزاری این یادواره دقایقی به سخنرانی پرداخت و بیان داشت :  از یک سال پیش بمنظور برگزاری یادواره ی شهدای 4محل بوشهر با هیئت امنای این مساجد توافقات خوبی صورت گرفت که برای اولین بار این یادواره در کوی دهدشتی برگزار می کنیم و پس از محلات شنبدی و بهبهانی و کوتی کنگره شهدای چهار محل را برگزار خواهیم نمود. سعیدی افزود در این محلات 48 شهید و 120 رزمنده داشته ایم که کوی دهدشتی با 9 شهید و کوی کوتی با بیشترین شهدا مایه افتخار چهار محل بوشهر هستند، و از دوسال پیش توسط اعضای کنگره از خانواده های شهدا بازدید گردیده که اطلاعات وخاطرات خوبی از ایشان دریافت نموده ایم که در دست تهیه و انتشار می باشد، ایشان از اهداف و ماموریت پایگاه های مقاومت جذب نیرو های جوان ، رفع مشکلات مردم و امور فرهنگی و بخشهای دیگر با کمک هیات امناء مساجد اشاره داشتند.
پس از آن گروه موزیک ومارش عزای کوی دهدشتی به قطعاتی را اجرا نمود و پس از آن شاهرخ سروری برای دقایقی در وصف شهدای کوی دهدشتی اشعاری را قرائت کرد، سپس محمود موجی شاعر اهل بیت (ع)  به خواندن اشعار پرداخت و بعد از ایشان از حضار و مهمانان در مجلس پذیرایی صورت گرفت. درادامه از  رسول غریبی به عنوان ایثارگر و آزاده ی دوران دفاع مقدس جهت نقل خاطراتی از آن دوران دعوت و به نقل آن پرداخت.
پس از اجرای مداحی در وصف شهدای جنگ توسط مداح اهلبیت حاج علی پولاد ، سردارجمهیری فرمانده سپاه امام صادق بوشهر دقایقی را به سخنرانی نمود ، ایشان در ابتدای سخنان خود از  دست اندر کاران این یادواره در هرچه باشکوه تر برگزار نمودن آن زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی نمودند و از سابقه ی دیرینه ی  مسجد وکوی دهدشتی  و دین داری و شخصیتهای موثر و برجسته ی آن در عرصه های مختلف فرهنگی و دینی اشاره نمودند .
ایشان در طی سخنان خود شهدای کوی دهدشتی را یاران امام حسین (ع) ویاران حضرت ولی عصر(عج) خطاب نمودند و عنوان داشتند گرچه این شهدا از این محل هستند اما شهدای اسلام هستند و در تمام گیتی آثار ایشان وجود دارد و به گفته ی امام راحل که مادر جنگ انقلاب خود را صادر نمودیم پیروزی های اخیر لبنان و فلسطین برگرفته از فرهنگ شهادت  وایثار شهدای اسلام است در پایان این برنامه از خانواده های معظم شهدای کوی دهدشتی تجلیل و به رسم یاد بود لوح تقدیری اهدا گردید.
شهیدان درختیان ، شادور ، مستوفی ، معزی ، خدری ، گراشی ،نسترن، گشنی کار و بازوئی
ازشهدای کوی دهدشتی  در انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی می باشند.




قرائت قرآن





سعیدی فرمانده پایگاه امام حسن عسکری


اهالی کوی شنبدی


اجرای گروه مارش عزای کوی دهدشتی


 

شاهرخ سروری مجری یادواره


محمود موجی شاعر اهل بیت



پذیرایی از حضار میهمانان




رسول غریبی ایثارگر و آزاده


حضرت آیت ا... صفایی و سردار جمهیری


مداح اهل بیت علی پولاد






اهدای لوح تقدیر به خانواده شهدا








عکاس : مرتضی نسترن

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:28 ب.ظ

خدا رحمت کند پدربزرگوارت حاج رضاعزیزکه دراین ایام محرم وصفرواقعا جایش خالی بوددرود میفرستم به روان پاک این عزیزوسایر عزیزان دیگرخداوندشمارا درپناحضرت ولیعصر حفظ فرماید

درود میفرستیم به روح تمامی پاکانی که با عشق در همه مجالس حضور داشتند ویا خدمت مینمودند و امروز دربین ما نیستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد