کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

شکایت گراشی از دو مداح وسازمان فرهنگی شهرداری بوشهر


خلیج فارس: مصطفی گراشی نوحه خوان بوشهری پیگیری شکایت از دو مداح و همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر را تایید کرد.
به گزارش «خلیج فارس»؛ این اتفاق به عرضه آلبوم های جدید ایمان میرشکاری (گلبرگ) و عباس محمدی باغملایی (نیایش) مرتبط است که موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر نیز از آن حمایت کرده است.
گراشی درباره شکایت از این دو مداح و سازمان مذکور گفت: هنوز رسما شکایت نکرده ام، اما مقدمات کار در دست پیگیری است.


گرارشی درباره اینکه گفته می شود دلیل شکایت وی کپی برداری از نوحه های پیشین وی در این دو آلبوم می باشد؟ اظهار داشت: شفاف می گویم که دلیل اصلی پیگیری شکایت بنده بخاطر این است که درست نمی دانم قطعاتی نظیر "الوداع" که یک قرن پیش در سینه زنی ما جریان داشته، با ارگ و ابزارهای جدید موسیقی آمیخته و بار معنوی اش خدشه دار شود.
وی ادامه داد: این گونه عزاداری اعتقادی است و مخلوط کردن سازهای جدید در آن نوعی بدعت گذاری می باشد.
گراشی ادامه داد: چندی پیش رضا صادقی خواننده مطرح کشوری بخاطر کپی کردن یک اثر فلکوریک مذهبی بوشهر در آلبوم خود، شدیدا در بوشهر مورد انتقاد واقع شد و تا زمانی که عذرخواهی نکرد، وی را رها نکردیم، از این رو همشهریان خودمان نیز باید در این امر دقت لازم را داشته باشند.
این مداح بوشهری بیان کرد: اگر بحث شخصی بنده در میان بود و مدعی کپی برداری از سبک خودم بودم، قبلا که این عزیزان در مساجد نوحه خوانی می کردند، هیچ ایراد و اشکالی به این مطلب وارد نمی دانستم؛ ولی وقتی ساز و دهل و ارگ را با یک چیز اعتقادی مخلوط کرده و بیم نوعی بدعت پیش می آید، باید اعتراض و پیگیری کرد.
وی افزود: هنوز رسما شکایت نکرده ام، اما دلیل این پیگیری انتقادی است که از شکل عرضه موسیقی بوشهر در آلبوم های جدید این دو نوحه خوان و حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از آن دارم.
گفتنی است اخیرا آلبوم "گلبرک کربلا" از سوی ایمان میرشکاری و "نیایش" توسط عباس محمدی باغملایی وارد بازار شده است.

پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» حق پاسخگویی این دو مداح و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر را محفوظ می داند و از انتشار پاسخ آنها استقبال می کند.

لینک خبر : شکایت گراشی از دو مداح و سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر

نظرات 2 + ارسال نظر
دکتر عماد دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:04 ب.ظ

با سلام
اقدام جناب آقای گراشی بسیار بجا میباشد زیرا در صورت عدم رعایت مراتب ذکر شده توسط ایشان دیری نمیپیماید که این سنت اصیل معنوی دستخوش تغییرات و بدعتهائی خواهد شد که دیگر از آن چیزی باقی نمیماند .
نظیر همین کار نیز توسط یکی از مداحان خوزستان بنام آقای جمال خجسته با نوحه معروف( گفت برخیز زجا ای مه رخشنده مادر) صورت گرفته و ایشان این واحد را به همراه ساز و آواز های نامانوس اجرا نموده است . شایسته است دوستداران این فرهنگ مذهبی به سایت (نوای نی) مراجعه و ضمن دیدن این کار نسبت به اجرای آن اعتراض نمایند

سعید ملکشاهی سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ق.ظ http://www.bakhsho.blogfa.com

سلام علیکم
با احترام، اجرای سمفونیک یک ترانه جدیدمذهبی(تا به حال به عنوان نوحه اجرا نشده باشد) با سازهای مخصوص سمفونیک به نظر من اشکالی ندارد زیرا موسیقی آرایش اصوات می باشد ولی نوحه آن هم نوحه ای که مردم سالهابا آن سینه زدند و در مجالس عزا معروف شده است اجرایش با ساز و آهنگ کار بسیار اشتباهی می باشد و ارزش این نوحه راپائین می آورد در مواردی که یک بخش کوتاه از نوحه شروع یک برنامه باشد جا خود دارد.
به هر حال اقدام استاد ارجمند آقای گراشی که سالها در ماندگاری این نواهای بوشهری زحمت کشیده اند بسیار به جا می باشد و جوانان بوشهری با ید از این استاد و راهنمایی های ایشان استفاده کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد