کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

شهید ابراهیم مستوفی

شهید ابراهیم مستوفی
تولد : بوشهر 1345
شهادت : منطقه ی فاو 23/11/1364
شهید ابراهیم مستوفی فرزند غلامحسین در شهریور 1345 در خانواده مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) در شهر بوشهر چشم به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی را در مدرسه امیرکبیر بوشهر به پایان رساند . شهید با وجود سن کمی که داشت با شروع حرکت مردمی به رهبری امام خمینی (ره) در تظاهرات و راهپیمایی هایی که بر علیه رژیم ستم شاهی برگزارمی شد شرکت می کرد تا اینکه انقلاب اسلامی به رهبری مرجع عالیقدر جهان تشیع، به پیروزی رسید.
شهید شبها به عنوان نیروی فدائیان اسلام شجاعانه از دستاوردهای انقلاب لحظه ای درنگ ننمود تا اینکه رژیم غاصب بعثی عراق با همکاری آمریکا ودیگر کشورهای همسایه در 31 شهریور ماه 1359 به کشور عزیزمان ایران حمله ور شد و از زمین و آسمان بر مردم حمله کرد . شهید با شروع جنگی تحمیلی مدرسه رابه عشق جبهه رها نمود وعازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در صف قدرتمند بسیجیان سلحشور قرار گرفت .
شهید چندین بار به جبهه اعزام شد از جمله جبهه بستان ، شوش ، دشت عباس ، عملیات های طریق القدس ، فتح المبین و والفجر 8. وی در شوش دانیال از ناحیه سینه و شکم مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به مدت دو ماه در بیمارستان شهربانی تهران بستری شد و پس از مدتی در حالی که هنوز درد ترکش ها را احساس می کرد روانه جبهه شد و در بازگشت از جبهه به خدمت مقدس سربازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه 6 بوشهر اعزام گردید و بمدت 45 روز در جبهه شجاعانه جنگید تا اینکه در عملیات پیروزمندانه والفجر 8 در منطقه فاو همراه دو تن ازهمراهانش در تاریخ 23/11/64 به فیض شهادت نائل آمد و به آرزوی دیزینه خود رسید و پس از 11 سال پیکر پاکش را در گلزار شهداء (بهشت صادق ) بوشهر به خاک سپرده شد.
روحش شاد و با مولایش حسین محشور باد!

نظرات 1 + ارسال نظر
ماتم سرا شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ http://matamsara.blogsky.com/

لطف کنید از وبسایت ما دیدن و آنرا در پیوند های خود بگذارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد