کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

خدا حافظ رمضان

بار خدایا برمحمد وآل او درود فرست ، مصیبت واندوهمان را برفتن ماه ما عوض ده ،وبرای ما در روز عید وروز روزه گشودنمان مبارک ونیکو گردان ، وآنرا از بهترین روزهائیکه بر ما گذشته است قرار ده که جالب ترین وبدست آورنده ترین روزها برای عفو وگذشت ، ونابود کننده ترین روزها برای گناه باشد وبرای ما آنچه از گناهانمان که پنهان وآنچه که آشکار است را بیامرز.*****

واین ماه (رمضان ) در میان ما پسندیده زیست نمود ، وبا ما مصاحب ویار نیکو بود وبهترین سودهای جهانیان ماراسودمند نمود،سپس هنگام پایان یافتن وقتش و به سر رسیدن زمانش وتمام شدن شماره اش ازماجدا شد*از اینرو ما آنرا وداع وبدرود مینماییم مانند وداع با کسیکه جدائیش بر ما بزرگ ودشوار است، ورفتنش از میان ما ،ما را اندوهگین ساخته وبه وحشت وترس افکنده ،ومانند وداع کسیکه اورا بر ما عهد وپیمان نگاهداشتنی واحترام رعایت کردنی وحق اداء وپرداخت شدنی ثابت وپا برجاست ، پس ما میگوییم : درود برتو ای بزرگترین ماه خدا ، وای عید دوستان خدا !

(صحیفه سجادیه)

شهادت حضرت علی و لیالی قدر

" فزت و رب الکعبه  "


علی جان، دست تو دشت برکت و چشمانت چشمه عاطفه. نگاهت خواستگاه مهر و قلبت قبله اخلاص بود. در زندگی تو، ایمان، ایثار، عشق و عرفان تفسیر می شد و انسانیت به اوج می رسید. تو والاترین آرمان بشری و تو شکوهمندترین قاموس ارزش هایی. در محراب نیایشگر اشک ریزی که سر بر خاک می سایید؛ در میدان، رزم آور قهرمانی که شمشیرش حماسه می آفرید؛ در کوچه، پیر دل جویی که دستش گره می گشاد؛ در بازار، ناظری عادل که با نیرنگ ستیز می کرد؛ بر منبر، خطیب سخن آفرینی که طوفان احساس ها را بر می انگیخت و گنجینه خردها را می گشود؛ و در همه جا اسوه و الگویی که انسانیت، با عطش او را می طلبید. علی، اسوه انسان کامل بود.


 


کوی دهدشتی شهادت اولین پیشوای  شیعیان مظهر علم وشجاعت و رشادت حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام را بر همه ی رهروان و عاشقالن اهل بیت (ع) تسلیت عرض مینماید .
بهمین مناسب با فرارسیدن شبهای عزاداری و سوگواری حضرت امیرالمونین (ع) ولیالی قدر با حضورجمع کثیری در مسجد دهدشتی با قرائت قرآن ، دعاهای افتتاح، جوشن کبیر و عزاداری سنتی برگزار گردید.





دانلود فایل صوتی شب بیست ویکم رمضان 
دانلود فایل صوتی روزبیست ویکم رمضان