کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

شب میلاد

                                   رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند                                                            هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب می شود
با فرا رسیدن عید میلاد با سعادت خاتم پیغمبران حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم وششمین نور هدایت وامامت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام جشن میلاد این بزرگواران در مسجد دوانیهای کوی دهدشتی پس از نماز مغرب عشاء با حضور شیفتگان اهل بیت علیه السلام بر گزار گردید در این شب مراسم مولود خوانی وسخنرانی در وصف آن عزیزان برگزارشد ،همچنین در روزمیلادنبی اکرم .ص. علاوه بر مسجد دوانیها در حسینیه حاج چلتم کوی دهدشتی که مراسم خواهران در آن انجام می گیرد جشن ومولود خوانی نیز توسط خواهران برگزارگردید،لازم به ذکراست که حسیینه ی خواهران کوی دهدشتی (حاج چلتم) یکی ازمجالس فعال دربوشهر،درتمامی مناسبت ها اعم ازاعیاد ومیلاد و... می باشد 


                           
                         

خورشید رستگاری(ولادت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله)


              درود بر پیامبر صلی الله علیه و آله از زبان امام سجاد علیه السلام 

سپاس خدایی را که بر ما منت نهاد به وجود محمد صلی الله علیه و آله در میان امت های گذشته و قرون سپری شده... بار الها! پس درود فرست بر محمد صلی الله علیه و آله که امین وحی تو، و بزرگوارتر از تمام خلق تو، و بنده پسندیده در میان بندگان توست. آن پیشوای رحمت و قافله سالار خوبی و کلید برکت، چنان که جان خویش را برای اجرای فرمان تو به زحمت انداخته و در راه تو بدنش را هدف ناراحتی قرار داد... تا آن جا که به دیار غربت و محل دور از اهل و عشیره و مرکز سکونت هجرت نمود.... بار الها! مرتبه او را به سبب زحماتی که در راه تو کشید به بالاترین درجات بهشت بالا بَر، تا اندازه ای که هیچ کس در هیچ مقام و منزلت با او یکسان نباشد و در آستانت، هیچ مَلِک مقرّب و پیامبر مُرسل با او برابری نکند و قبول شفاعتش را در اهل بیت پاکیزه اش و مؤمنان از امّتش بیش از آن چه به او وعده فرموده ای به او اعلام فرما.



زاد روز میلاد پیامبر گرامی اسلام، چنان که عموم سیره نویسان اتفاق نظر دارند، در سالی بود که اَبرهه برای ویران ساختن کعبه به مکه یورش آورد. این سال به عام الفیل معروف است که مطابق سال 570 میلادی است.
بیشتر تاریخ نگاران و محدثان بر این اتفاق نظر دارند که تولد پیامبر صلی الله علیه و آله در ماه ربیع الاول بوده، ولی در روز تولد آن حضرت اختلاف دارند. معروف میان محدثان شیعه این است که ایشان در روز جمعه هفدهم ماه ربیع الاول، پس از طلوع فجر چشم به جهان گشود و مشهور میان اهل سنت این است که ولادت آن بزرگوار، در روز دوشنبه دوازدهم ماه ربیع الاول اتفاق افتاده است.

ادامه مطلب ...

ولادت امام جعفر صادق علیه السلام


حضرت صادق علیه السلام می فرمایند
محبـوبتـرین بـرادرانـم نزد من، کسـى است که عیبهایـم را به من اهدا کنـد


خجسته سالروز طلوع خورشید هدایت، تبلور دُرّ دریای عصمت، تلألؤ نگین انگشتری امامت، شکوفایی گل بوستان احمد صلی الله علیه و آله ، ولادت صادق آل محمّد صلی الله علیه و آله بر تمام دوستداران معرفت و حقیقت مبارک باد.





ادامه مطلب ...