کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

حضور آیت الله صفایی در شب میلاد امام زمان عج

در شب میلاد حضرت ولی  عصر (عج)  حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهربوشهر در مجلس جشن مسجد دهدشتی حضور یافتند ودقایقی را به سخنرانی و توصیف  آن امام همام پرداختند و با سخنان خود مجلس را بهره مند نمودند.
ایشان ضمن گرامی داشتن این شب مقدس و یاد و خاطره ی خادمین و اهالی مسجد وکوی دهدشتی ، در وصف این شب و ساحت مقدس آن امام عزیز اشاره داشتند:شب نیمه ی شعبان بعد از شب قدر مهمترین شب سال است بطوریکه اعمال در این شب معادل اعمال چندین سال محسوب میگردد وبا توجه به اعمال خاص ذکر شده دراین شب ، نشان از اهمیت آن دارد.
همچنین ایشان بیان داشتند که امام زمان تجلی همه ی خوبی های انسان در طول تاریخ بشریت است و  هرآنچه انبیا و ائمه  دارند ،یکجا در وجود امام زمان وجود دارد.بقا جهان درشرایط کنونی و شرایط وجود حیات در این مقطع زمان به یمن وجود امام زمان است و هرچه که این جهان دارد ، ارزاق و امور حیاتی ازوجود ما که بقا داشته باشیم  و جهان باقی باشد وجود آقا امام زمان است لذا پس از  ظهور و حکومت ایشان و رحلت ایشان است که قیامت پرپا خواهد شد .

ایشان در ادامه فرمودند : خداوند جهان و انسان را خلق کرد برای 

دینداری که انسان دیندار باشد ، دین نیز قوامش به رهبر معصوم دینی ، پیامبر وائمه است و در حال حاضر ائمه زنده ی ما نیز امام زمان (عج) است و خداوند جهان را برای اسلام می خواهد و بقاء اسلام به بقا امام زمان است و از وجود جهان به وجود مبارک آقا اما زمان است وا گر ایشان نباشد دین نابود میشود و اگر دین از بین رفت جهان بدون علت خواهد بود چرا که جهان برای دینداری و عبادت آفریده شده است .
حضرت آیت ا... صفایی بوشهری در ادامه ی سخنان خود ازشرایط منطقه ای، ظهور و شکل گیری حکومتی ایشان در قبل و بعد از ظهور  اشاره فرمودند.



فایل صوتی سخنرانی حضرت آیت الله صفایی بوشهری در شب میلاد امام زمان

میلاد امام زمان عج

کی شود به دیوار کعبه تکیه کند و بانگ زند: «انا المهدی»؟

ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت  حضرت صاحب العصر مهدی موعود (عج) بر شیعیان جهان و منتظران آن حضرت مبارک باد!
همزمان با شب ولاد با سعادت حضرت ولی عصر عج طبق روال همه سال جشن میلاد بزرگ آن امام همام در مساجد جامع عطار، فاطمه زهرا(س)، و حسینهیه حاج چلتم ، در مسجد دهدشتی با حضورشیفتگان آن حضرت برگزار گردید . در این شب  فرخنده ومبارک پس از برپایی نماز جماعت ، مداحان به مدیحه ثرایی پرداختند و گروه دعبل خزایی که ازجمعی از مداحان جوان بوشهری میباشد، به مولودی خوانی پرداختند ،همچنین مهمان ویژه ی این شب حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ی بوشهر به سخنرانی پرداخت ودر پایان نیز از حضار پذیرایی  گردید.


اجرای گروه دعبل خزایی



دانلود فایل صوتی مدیحه ثرایی  و مولودی شب میلاد امام زمان عج ، 
حاج مصطفی گراشی 


دانلود فایل صوتی  گروه دعبل خزایی 



 جشن نیمه شعبان در سالها ی گذشته 
 سایرتصاویر در ادامه مطلب 


 




با تشکر از عکاس  : محمد صیاد پور