کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

شهادت حضرت زینب سلام الله علیها

حضرت ولی عصر (عج) فرمودند: به شیعیان و دوستان ما بگویید خداوند را به حقّ عمه ام حضرت زینب (س) قسم دهند تا فرج مرا نزدیک بفرماید


آنکه فُسّاق زمان راتا ابد رسوا نمود                    با بیان آتشین وتیغ برهان زینب است
آنکه باعزمی متین و صبر راسخ‌تر ز کوه                کرد محکم پایه و بنیاد ایمان زینب است
پرچم سرخ حسینی را به صبری بی نظیر                  آنکه بردوشش کشید وبرد پایان زینب است
چون دلش پر باشد از مهر علی و اهل بیت              در قیامت شافع و حامی «منّان» زینب است


ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت شیرزن دشت کربلا ، اسوه رشادت وشجاعت ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها ، به پیشگاه آقا امام زمان .عج. وعاشقان اهل بیت .ع. کوی دهدشتی نیز به همین منظور درشب شهادت این بانوی بزرگوار مراسم سوگواری را با حضور دوستداران آن حضرت در مسجد دوانیها برگزارنمود.





میلاد مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام



پادشه و تاج سر عشق علی است و بس            اسوه ی ایمان، گوهر عشق علی است و بس
چونکه ولادت شده در کعبه ی عشق و صفا            فاش بگویم پسر عشق علی است و بس


با عرض تبریک ولادت با سعادت پیشوای شیعیان، مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام خدمت شما دوستان وسروران عزیز، بمناسب این عید ومیلاد فرخنده در شب تولد آن حضرت و همچنین بعدازظهر سیزدهم رجب مراسم جشن وسروری با حضور عاشقان آن حضرت در مسجد دوانیهای کوی دهدشتی برگزار شد .




ولادت امام جواد .ع.


از شبستان ولایت ، قمرى پیدا شد                       از گلستان هدایت ، ثمرى پیدا شد 
بحر موّاج کرم ، آمده در جوش و خروش                  که ز دریاى عنایت گهرى پیدا شد
شب میلاد جواد است ، ندا زد جبریل                     کز پى شام مبارک ، سحرى پیدا شد
از افق ماه درخشان رجب داد نوید                        که ز خورشید ولایت قمرى پیدا شد
نام نیکوش محمّد، لقب اوست جواد                        در صفات ملکوتى ، بشرى پیدا شد


ضمن عرض تبریک به مناسب میلاد فرخنده و باسعادت نهمین اختر تابناک عصمت وطهارت حضرت جواد علیه السلام، درشب میلاد این امام همام مراسم جشن وسروری با حضور نمازگذاران پس از نماز مغرب عشا برگزار شد .



میلاد علی اصغر .ع.

السلام علی الطفل الرضیع

هشتم رجب المرجب، ولادت با سعادت کوچکترین سرباز کربلاء، شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، باب الحوائج الی الله، حضرت علی اصغرعلیه السلام را به پیشگاه مقدس و منور قطب عالم امکان، حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .کوی دهدشتی نیز به همین منظور پس از نماز جماعت مغرب وعشاء مجلسی را در شب میلاد ایشان برگزار نمود .


شهادت حضرت هادی علیه السلام

حضرت هادی علیه السلام می فرمایند :
 فروتنى‌ آن‌ است‌ که‌ با مردم‌ چنان‌ کنى‌ که‌ دوست‌ دارى‌ با تو چنان‌ باشند


ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت دهمین پیشوای شیعیان حضرت امام علی نقی علیه السلام، در شب شهادت این امام بزرگوار، با حضورعاشقان ودوستداران اهل بیت عصمت وطهارت  پس از نماز جماعت مغرب وعشاء در مسجد دوانی های کوی دهدشتی مجلس سخنرانی وروضه خوانی در وصف ایشان برگزارگردید 


رحلت امام خمینی (ره)


چهاردهم خرداد ماه ، سالگرد عروج ملکوتی آن پیر مراد سفر کرده ،حدیث ماندگار عشق ملتی است به امام خود ، که بزرگ پرچمدار عدالت و حقیقت در قرون اخیر بود که امروز در دست جوانان مسلمان منطقه است ،یاد وخاطره ی امام خمینی (ره ) و شهدای قیام خونین پانزده خرداد گرامی باد و روحشان شاد



اول رجب میلاد حضرت امام محمد باقر علیه السلام


حضرت محمد باقر علیه السلام می فرمایند :
همانا شیعه ما کسی است که از خدای عزوجل اطاعت کند


دراول رجب آن جمعه سراسر نور و سرور، در خانه چهارمین امام هدایت، فروغی که از بیت نبوت و خاندان رسالت، جهان را روشنی می داد، در وجود شکافنده دانش ها، حضرت باقر العلوم علیه السلام تجلی یافت و کودکی محمد نام، پای به عالم هستی نهاد و همه جا را نورباران کرد. سلامی که حبیب خدا از زبان جابر بن عبداللّه انصاری به امام باقر علیه السلام رساند، گویای منزلت این وجود برکت خیز و عزت آفرین است. ما نیز بر این مولود مبارک درود می فرستیم و میلاد آن غواص بی بدیل دانش ها را که دامن دامن معرفت به تشنگان دانایی می بخشید، تبریک می گوییم.



 
در تاریخ آمده است که پنجمین امام هدایت، حضرت ابو جعفر محمد بن علی علیه السلام ، سه لقب داشت: باقرالعلوم (شکافنده دانش ها)، شاکر (سپاس گزار) و هادی (راهنما). در این میان، لقب مشهور ایشان باقر است. از جابر جعفی، یکی از یاران ایشان پرسیدند که چرا امام را باقر می نامند؟ پاسخ داد: «زیرا آن حضرت، دانش را موشکافی و حلاجی می کند و آنچه را شایسته است، آشکار می سازد». 


بر روی ادامه ی مطلب کلیک نمایید.

ادامه مطلب ...

میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها

امروز روزیست که درهای رحمت گشوده شد ،عرش وفرش آذین شد به تهنیت وتبریک، مشک فشان، عنبر افشان شد عالمی زبوی تو، منور شد جهان ز روی تو، ای درخشنده ترین بانوی عالم ! سلام و درود خدا برتوباد ای فاطمه ! 
ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها و همچنین تبریک روز زن به تمامی مادران مهربان و بانوان گرامی و آرزوی سلامتی و نشاط برای این عزیزان ، کوی دهدشتی مجلس جشن وسروری را به همین مناسبت در مسجد دوانیها پس از نماز مغرب عشاء با حضور نمازگذاران و دوستداران آن حضرت برپانمود که در این شب دروصف ام الائمه حضرت زهراء سلام الله علیها مولودی خوانی وسخنرانی انجام گرفت