کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

تصاویری از هیئت عزاداران کوی دهدشتی در سالهای گذشته


تصاویری از مراسم هیئت عزاداران کوی دهدشتی در سالهای گذشته


بیمارى پیامبر(صلى الله علیه وآله) که منجربه رحلت آن حضرت شد از نیمه ماه صفر آغاز گردید.(1)

در بیست وسوم صفر بلال موقع نماز صبح اذان گفت ولى حضرت(صلى الله علیه وآله) از شدت بیمارى مطلع نشد عایشه گفت: بگوئید ابوبکر به نماز برود. حفصه گفت: به عمر بگوئید به نماز رود. حضرت چون سخن آنان را شنید غمگین شد و با حال نا مساعدى که داشت برخاست و دست بر دوش على(علیه السلام) و فضل بن عباس نهاد، با نهایت ضعف و ناتوانى پاهاى خود را مى کشید تا به مسجد رسید، دید ابوبکر در محراب ایستاده و نماز مى خواند، حضرت(صلى الله علیه وآله) با دست مبارک اشاره کرد عقب بایست و خود داخل محراب شد و نماز را از سر گرفت پس از اتمام نماز به منزل تشریف آورد و مدهوش شد مسلمانان گریستند حضرت(صلى الله علیه وآله) چشمان مبارک را باز کرد و فرمود: کاغذ و دواتى بیاورید تا براى شما نامه اى بنویسم تا بعد از من گمراه نشوید، یکى از اصحاب خواست تا کاغذ و دوات بیاورد دوّمى گفت: برگرد که این مرد هذیان مى گوید و کتاب خدا ما را کفایت مى کند.(2)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- حوادث الایام، صفحه 67.

  2-تقویم شیعه، صفحه 55.


 

مرحوم جهانبخش کردی زاده واهالی کوی دهدشتی در دهه ی چهل  

تصاویر بیشتر ادامه مطلب

   font/font ادامه مطلب ...

اربعین ۱۴۳۳

مراسم اربعین حسینی هیئت عزاداران کوی دهدشتی 


  یزید وقتى هشیارى مردم شام و آثار کراهت نسبت به خود را در چهره آنان دید، اهل بیت عصمت(علیهم السلام) را طلبید و تظاهر به مهربانى با آنان نمود و خود را از قتل امام(علیه السلام) تبرئه مى کرد.
ایشان را در میان ماندن در شام و برگشتن به مدینه مخیر گردانید، اهل بیت(علیهم السلام)مراجعت به مدینه را انتخاب کردند و گفتند: بگذار براى کشته شد گانمان عزا دارى کنیم یزید گفت: آنچه مى خواهید انجام دهید. اهل بیت(علیهم السلام) جامه هاى سیاه پوشیدند و زنان هاشمیه و قرشیه و زن هاى شام دسته دسته با لباس ماتم ناله و شیون کنان به تعزیت آمدند. مرثیه خوان آن مجلس با شکوه ام کلثوم دختر حضرت على(علیه السلام) بود.
یزید، نعمان بشیر را خواست و گفت مهیاى سفر باش و براى این زنان هرچه لازم است مهیا کن و از اهل شام مردى را که به امانت و دیانت موسوم است با جمعى از لشکر به جهت حفظ اهل بیت(علیهم السلام) در خدمت ایشان بگمار و به مدینه حرکت ده، نعمان نیز چنین کرد.
خاندان عصمت(علیهم السلام) موقعى که از مدینه کوچ داده مى شدند به عراق رسیدند به راهنما گفتند: ما را از کربلا ببر او نیز قبول کرد، چون به قبر پاک حضرت امام حسین(علیه السلام) و سایر شهداء رسیدند، دیدند جابر نیز با جماعتى از طایفه بنى هاشم و مردانى از آل پیامبر(صلى الله علیه وآله) به زیارت آمده اند.
در ورود اهل بیت(علیهم السلام) به کربلا چند قول است: سال 61 هجرى قمرى (سال اول)، سال 62 هجرى قمرى، سال 61 هجرى قمرى ولى روز بیستم نبوده است.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- حوادث الایام، صفحه 66.

 


تصاویر وفایل صوتی در امه مطلب 

ادامه مطلب ...

شب نوزدهم صفر

مراسم شب نوزدهم صفر هیئت عزاداران کوی دهدشتی 

 بنابر قول سید رضى(رحمه الله) رأس شریف امام حسین(علیه السلام) توسط امام زین العابدین(علیه السلام) از شام به کربلا آورده شد و به بدن مطهر آن حضرت ملحق گردید.
در بیستم صفر سال 61 هجرى قمرى جناب جابر بن عبداللّه انصارى و همراهانش قریب به چهل روز بعد از شهادت امام حسین(علیه السلام) از مدینه به کربلا وارد شدند.او به همراه عطیه قبر حبیبش سید الشهداء(علیه السلام) را زیارت کرد.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-تقویم شیعه، صفحه 56.





تصاویر این شب و فایل صوتی شب نوزدهم در ادامه مطلب
font size= ادامه مطلب ...

آدرس جدید

با توجه به اینکه آدرس وبلاگ کوی دهدشتی koyedehdashti.blogsky.com می باشد از این پس می توانید علاوه بر آن از آدرس جدید www.koyedehdashti.ir   نیز استفاده کنید .

مراسم شب ۱۷ و ۱۸صفر

با فرارسیدن اربعین سالار شهیدان هیئت عزادران کوی دهدشتی مراسم عزاداری و سینه زنی را باحضور دوستداران آن حضرت از ساعت 10شب با مراسم ذکر ، سخنرانی و روضه خوانی وسینه زنی در مسجد دوانی ها برگزار مینماید .

 

تصاویر و فایل صوتی شب های هفدهم وهجدهم در ادامه مطلب 

    ادامه مطلب ...

نوحه قدیمی اکبر جوان لیلا



نوحه ی قدیمی وحزینِ اکبرجوان لیلا  سر روان لیلا : با صدای ماندگار مرحوم جهانبخش کردی زاده

بازسازی مسجد دهدشتی (۳)

ادامه روند بازسازی مسجد دهدشتی به همت مومنین خیر و نیکوکار 

 تصاویر بازسازی مسجد دهدشتی را می توانید در ادامه مطلب ببینید




ادامه مطلب ...

مراسم شب دوازدهم

هیئت عزاداران کوی دهدشتی در شب  دوازدهم صفر ، مصادف با شب جمعه پس از مراسم ذکر و دعای شریف کمیل ،  سخنرانی و روضه خوانی توسط حاج آقا قدوسی در مسجد دوانیها به سینه زنی پرداختند.

فایل صوتی سینه زنی این شب و تصاویر آن را می توانید در ادامه مطلب دیدن فرمایید

  
ادامه مطلب ...

شب های پنجم و هفتم

هیئت عزاداران کوی دهدشتی همزمان با شب شهادت حضرت رقیه .س. در  شب جمعه و شهادت حضرت امام حسن مجتبی .ع. در شب هفتم مراسم روضه خوانی و سینه زنی درمسجد دوانیهای کوی دهدشتی با حضور دوستداران اهلبیت علیهم السلام برگزارنمودند.



مراسم سینه زنی شب بیست و هفتم محرم

در شب جمعه گذشته طبق رسمی قدیمی مراسم سینه زنی شب جمعه با حضور عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین .ع. و مداحی آقای مجتبی گراشی ، پس ازمراسم ذکر ، دعای کمیل و روضه خوانی برپا شد.
جا دارد به تمامی اهالی کوی دهدشتی وعزیزانی که باعث روشنی مجلس ما درروضه خوانی ها ،علی الخصوص در شب های جمعه می شوند و از راه های دور ونزدیک حضور پیدا میکنند سلامتی و افتخار حضور همه ساله ایشان را در این مجالس از خداوند منان طلب نماییم .

مروای همگی شما همه ساله !



تصاویر وفایل صوتی این شب در ادمه مطلب  

font face=
ادامه مطلب ...