کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

میلاد حضرت زینب .س.

پنجم جمادی الاول ،  میلاد با سعادت زینب کبری .س. اسوه صبر و پایداری ، چشمه مهر و وفا  بر همه شیعیان و دلبستگان بوستان آل عبا مبارک باد.
حضرت زینب کبرى(علیها السلام) سومین فرزند حضرت زهرا(علیها السلام) است که در پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در مدینه منوره متولد شد.
کنیه حضرت ام کلثوم، ام عبداللّه و ام الحسن است ولى کنیه خاص ایشان ام المصائب، ام الرزایا و ام النوائب مى باشد. القاب آن مخدره بسیار است که از جمله آن عقیله بنى هاشم، عقیلة الطالبین، صدیقه صغرى (اشاره به مادرش که صدیقه کبرى است و پدرش که صدیق اکبر است)، عصمت صغرى، ولیة اللّه، الراضیة بالقدر و القضاء، صابرة البلوى من غیر جزع و لا شکوى، امینة اللّه، عالمة غیر معلمة، فهمة غیر مفهَّمه، محبوبة المصطفى(صلى الله علیه وآله) و...مى باشد
زمان ولادت آن حضرت پیامبر(صلى الله علیه وآله) در سفر بود. امیرالمؤمنین(علیه السلام) براى نامگذارى این مولود فرمود: «بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) سبقت نمى گیریم». زمانیکه پیامبر(صلى الله علیه وآله) تشریف آوردند، جبرئیل نازل شد و عرض کرد: خداوند سلام مى رساند و مى فرماید: «این دختر را زینب نام گذار، چه اینکه این نام را در لوح محفوظ نوشته ایم».
پیامبر(صلى الله علیه وآله) زینب(علیها السلام) را بوسید و فرمود: «وصیت مى کنم به حاضرین و غائبین که این دختر را به خاطر من پاس بدارید، که همانا به خدیجه کبرى مانند است».
سکینه و وقار آن حضرت را به خدیجه کبرى(علیها السلام) و عصمت و حیائش را به فاطمه زهراء(علیها السلام) و فصاحت و بلاغتش را به على مرتضى(علیه السلام) و حلم و بردباریش را به حسن مجتبى(علیه السلام) و شجاعت و قوت قلبش را به حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) همانند نموده اند.(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 1-تقویم شیعه، صفحه 120.http://www.makaremshirazi.org/

تبریک سال نو

کوی دهدشتی، آغاز فصل بهار و فرارسیدن سال نو خورشیدی را به همه ملت شریف ایران ،بالاخص همشهریان عزیز بوشهری تبریک عرض نموده و ازخداوند منان آرزوی سلامتی وطول عمری باعزت همراهِ با موفقیت روزافزون را آرزو مینماید.به امید روزی که با آمدن عزیزمان مهدی موعود .عج. بهار و نشاط وخرمی تمام جهان را فرا گیرد.کوی دهدشتی، آغاز فصل بهار و فرارسیدن سال نو خورشیدی را به همه ملت شریف ایران ،بالاخص همشهریان عزیز بوشهری تبریک عرض نموده و ازخداوند منان آرزوی سلامتی وطول عمری باعزت همراهِ با موفقیت روزافزون را آرزو مینماید.به امید روزی که با آمدن عزیزمان مهدی موعود .عج. بهار و نشاط وخرمی تمام جهان را فرا گیرد.