کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

وفات حضرت ام البنین

سالروز وفات حضرت ام البنین مادر گرامی حضرت عباس (علیه السلام) تسلیت باد
بمناسبت وفات حضرت ام البنین ، در شب وفات آن بانوی بزرگ مجلس سخنرانی و روضه خوانی در وصف ایشان پس ازنماز مغرب وعشا با حضور نمازگزاران در مسجد دوانیهای کوی دهدشتی برگزارشد


ای همسر بافضیلت امیرالمؤمنین علیه‏السلام ، دختر دلاوران عرب، ام البنین!

خدا تو را رحمت کند! نیک همسری برای علی علیه‏السلام بودی؛ هم او که به برادرش عقیل فرمود: زنی را به همسریم اختیار کن که فرزندانی شجاع برایم به دنیا آورد و «عقیل»، نام تو را بر زبان آورد که شجاع‏تر از پدران تو، در عرب نبوده است.
و تو، چهار پسر رشید برای علی علیه‏السلام آوردی تا دوست داران فرزندان زهرا علیهاالسلام باشند و فدائیان حسین علیه‏السلام در روز عاشورا.

اگر تو نبودی، چگونه در کربلا، «عباس» دلاور، علمدار دلیر حسین می‏شد که یزید، لعنت خدا بر او باد ـ از شجاعت او در نگهداری عَلَم در شگفت مانده بود؛ آن‏جا که دید بر پیکر علم سپاه حسین، تیر بسیار نشسته، مگر جای دست‏های علمدار. حیرت‏زده پرسید: این عَلَم در دست چه کسی بوده است، که با این همه تیر، علم را رها نکرده است؟
ای بانوی شرافت و ادب! کرامت تو را می‏شود در زلال آیینه اباالفضلت دید؛ آن‏جا که امان نامه شیطان را به سینه خاک کوبید و گفت: حیرتا! زاده ام البنین امان داشته باشد، اما میوه نازنین رسول خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم زاده زهرای مطهّر، امان نداشته باشد؟
اگر تو همسر امیرالمؤمنین نبودی، چه کسی ماه بلند بالای بنی هاشم را به دنیا می‏آورد، که از طلعت زیبا و جمال دل آرایش، عرب، انگشت حیرت به دندان می‏گزید؟
بانوی بافضیلت بودی که ابوالفضل را چنان تربیت کردی، تا پشت و پناه حسین و لشگرش باشد و از کشته‏های دشمن، پشته بسازد.
مرحبا به مادریت، ای مادر ادب! که به نوباوگان خویش فرمودی: از سر ادب. به گل‏های زهرا علیهاالسلام ، «آقا و مولا» خطاب کنند، نه «برادر». خدا تو را رحمت کند.
هنوز صدای مرثیه‏هایت در بقیع، در گوش زمان جاری است:
دیگر به من «مادرِ پسران» نگویید؛ چون مرا به یاد شیران قوی پنجه‏ام می‏اندازید. من پسرانی داشتم که مرا به نام آنها، «ام البنین» می‏خواندند.
اما اکنون دیگر برای من پسری نمانده است؛ چهار فرزندم، همچون عقابان تیز پنجه بودند که با مرگ سرخ، زندگی را وداع گفتند.
ای مادر وفا، که روح شریف چهار پسر وفادارت ـ «عباس و جعفر و عثمان و عبداللّه‏» تجلی‏گاهِ وفای تو به علی علیه‏السلام و اولاد علی علیه‏السلام گردید.
که وفای آنان، درخششی از وفای تو بود!
آیا از شجاعت پدرانت که در رگ‏های تو جاری بود و از شرافت و فضیلتی که در تو می‏جوشید، غیر از این انتظار می‏رفت که فرزندت، قمر بنی هاشم، عبّاس رشید باشد که بر فوج اهریمنان تاخت.
چه نیک می‏شناختی فرزندانت را که در رثای آنان سرودی:
به من خبر دادند که عباس، با دست‏های بریده، با صورت به زمین افتاده اما پسرم! می‏دانم که اگر عمود آهنین بر سرت نمی‏کوفتند و شمشیر در دست می‏داشتی، هیچ کس یارای نزدیک شدن به تو را نداشت.

خدا تو را رحمت کند، ای شجاع‏زاده شجاع پرور، مادر پسران، ام البنین!


برگرفته از سایتhttp://www.aviny.com: سید عبدالحمید کریمی

بیست وهفتم اردیبهشت ماه سالروز شهادت ماشاا...گراشی

بسم رب شهدا و صدیقین 
یاد وخاطره شهید ماشاالله گراشی گرامی باد

 
شهید ماشاالله گراشی در سال یکهزاروسیصد وچهل وچهار درخانواده ای متدین و مذهبی در کوی دهدشتی چشم به جهان گشود با توجه به مذهبی بودن خانواده به نوعی مسجد در شخصیت ایشان نقش مستقیمی داشت. از همان اوائل نمازش را در مسجد می خواند شهید گراشی با وجود سن کم در مسجد دهدشتی کار صدا ونور مراسم را برعهده میگرفت وبا عشق وعلاقه کار را دنبال میکرد وسعی میکرد کارهایش را درخفا انجام دهد تا کسی متوجه او نشود وازاوتعریف نکند. اول دبیرستان ایشان مصادف بود با پیروزی انقلاب اسلامی که ایشان مدرسه را ترک و به همراه خواهرشان شروع به فعالیت در سازمان تبلیغات اسلامی کردند، اما با فشارهای خانواده درسشان را ادامه و دیپلم خود را اخذ نمود، ایشان در سال شصت وپنج با وجود اینکه هشت ماه به موعد اعزام  به خدمت مانده بود به عنوان سرباز نیروی دریایی سپاه مشغول به خدمت شد و پس ازآموزشهای نظامی به همراه تیپ چهل ودو یونس درفاو مستقر شده  که باتوجه به بمباران شیمیایی آن منطقه و عقب نشینی تیپ، به پایگاه شکاری امیدیه رفته تا تجهیزشوند و آموزشهای خاصی راببینند که در یکی از این آموزش ها دربیست وهفتم اردیبهشت سال شصت وهفت مصادف با روز عید فطر درخلف آباد درحال آموزش در رودخانه به شهادت میرسند. تشعییع جنازه با حضور اهالی کوی دهشتی ومردم بوشهر به شکل سنتی صورت گرفت واین بزرگوارتنها شهیدی بود که به این شکل تشییع شد. همکاران شهید در تبلیغات اسلامی وسپاه همواره از روح بلند وتلاش و کوشش و دوندگی ایشان و منش و دید وسیع در برخورد با مسائل تعریف وتمجید نموده اند. 
روحش شاد و با مولایش حسین .ع. محشور باد 





روز شهادت حضرت فاطمه

السلام علیک یا ام الائمه 
هیئت عزاداران کوی دهدشتی درروز شهادت آن بزرگ بانوی اسلام به عزاداری پرداختند و پس از اقامه ی نماز جماعت مغرب وعشاء مجلس سخنرانی وروضه خوانی با حضور عزاداران ونمازگذاران در آخرین شب دهه ی فاطمیه نیز برگزار شد، همچنین لازم به ذکر است که در این مدت هیئت خواهران کوی دهدشتی نیز در حسینیه حاج چلتم کوی دهدشتی مراسم سخنرانی وروضه خوانی جهت عزاداری خواهران برپا نمودند 

دانلود مراسم سینه زنی روز شهادت حضرت زهرا
با مداحی حاج مصطفی گراشی 


  
"مرواتون همه ساله"

شب شهادت حضرت زهرا

السلام علیک ایتها الصدیقه شهیده
هیئت عزاداران کوی دهدشتی 

در شب شهادت حضرت فاطمه ی زهرابه همراه خیل عاشقان آن حضرت گرد هم آمدند ودر مراسم عزاداری ام الا ئمه حضرت زهرا سلام الله علیها که در مسجد دوانیها برقرار بود شرکت نمودند وبه عزادارای پرداختند 
جهت دیدن تصاویر این شب ودانلود مراسم بروی ادامه مطلب کلیک نمایید

ادامه مطلب ...

مراسم عزاداری

السلام علیک یا فاطمه الزهرا 

با فرارسیدن دهه ی دوم  فاطمیه کوی دهدشتی نیز مراسم سخنرانی وروضه خوانی شهادت بانوی بزرگ اسلام رابه مدت پنج شب  برپا نمود واز شب جمعه نیز مراسم سینه زنی با مداحی حاج مصطفی گراشی برپا شد ودراین شب نوحه ی جدیدی نیز اجرا گردید 
یاد آوری میشود که کوی دهدشتی یکی از اولین و فعالین ،مجالس ایام فاطمیه درگذشته وحال می باشد 

برای دیدن تصاویر ودانلود مراسم سینه زنی بر ادامه مطلب کلیک نمایید 



ادامه مطلب ...

نقص فنی

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، متاسفانه بعلت نقص فنی که وجود داشت نتوانستیم مطالب را به روز، جهت بازدید شما عزیزان آماده نماییم لذا از بابت این موضوع از همه ی شما سروران عزیز پوزش می طلبیم 

مدیریت وبلاگ کوی دهدشتی 

زهرا برترین بانوی جهان

پیامبر اکرم (ص)فرمود:
بدانید او(فاطمه) بانوى تمام زنان در قیامت است


ارزش انسان ها مسلّماً یکسان نیست، بعضى افراد از مقرّب ترین فرشتگان الهى برترند، و بعضى از درنده ترین حیوانات پایین تر، و آنچه به این انسان ارزش مى دهد بر اساس معرفى قرآن و اسلام همان علم و ایمان و تقوا و ملکات فاضله انسانى است.با توجه به این معیارها بانوى اسلام فاطمه زهرا(علیها السلام) برترین زنان جهان ـ در لسان پیامبر(صلى الله علیه وآله) ـ معرفى شده است.

در روایات فراوانى که در منابع معروف اهل سنّت آمده تصریح شده است که فاطمه زهرا(علیها السلام) افضل زنان جهان بود، این سخنى است که پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) آن را به تعبیرات مختلف بیان فرموده است
(بروی ادامه مطلب درپایین کلیک نمایید)



ادامه مطلب ...

دهه ی دوم فاطمیه

پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره ی تن من است
هیئت عزاداران کوی دهدشتی
به مناسبت فرارسیدن دهه ی دوم ایام فاطمیه، مراسم سوگواری شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را برگزار مینماید. لذا از شب چهارشنبه مورخ
90/2/13 مراسم سخنرانی و روضه خوانی توسط حاج آقا مهدی زاده وحاج آقا قدوسی از قم، در مسجد دوانیها برگزار خواهد شد همچنین از شب جمعه مورخ  90/2/15 نیز به مدت دو شب مراسم سینه زنی سنتی با مداحی آقای حاج مصطفی گراشی درآن مکان مقدس برگزار می گردد لذا از همه شما سروران عزیز و پیروان اهل بیت علیهم السلام جهت شرکت دراین مراسم دعوت می نماییم

سیاه پوشی وآماده سازی مسجد جهت عزاداری ایام فاطمیه