کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

شهید ابراهیم مستوفی

شهید ابراهیم مستوفی
تولد : بوشهر 1345
شهادت : منطقه ی فاو 23/11/1364
شهید ابراهیم مستوفی فرزند غلامحسین در شهریور 1345 در خانواده مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) در شهر بوشهر چشم به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی را در مدرسه امیرکبیر بوشهر به پایان رساند . شهید با وجود سن کمی که داشت با شروع حرکت مردمی به رهبری امام خمینی (ره) در تظاهرات و راهپیمایی هایی که بر علیه رژیم ستم شاهی برگزارمی شد شرکت می کرد تا اینکه انقلاب اسلامی به رهبری مرجع عالیقدر جهان تشیع، به پیروزی رسید.
شهید شبها به عنوان نیروی فدائیان اسلام شجاعانه از دستاوردهای انقلاب لحظه ای درنگ ننمود تا اینکه رژیم غاصب بعثی عراق با همکاری آمریکا ودیگر کشورهای همسایه در 31 شهریور ماه 1359 به کشور عزیزمان ایران حمله ور شد و از زمین و آسمان بر مردم حمله کرد . شهید با شروع جنگی تحمیلی مدرسه رابه عشق جبهه رها نمود وعازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در صف قدرتمند بسیجیان سلحشور قرار گرفت .
شهید چندین بار به جبهه اعزام شد از جمله جبهه بستان ، شوش ، دشت عباس ، عملیات های طریق القدس ، فتح المبین و والفجر 8. وی در شوش دانیال از ناحیه سینه و شکم مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به مدت دو ماه در بیمارستان شهربانی تهران بستری شد و پس از مدتی در حالی که هنوز درد ترکش ها را احساس می کرد روانه جبهه شد و در بازگشت از جبهه به خدمت مقدس سربازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه 6 بوشهر اعزام گردید و بمدت 45 روز در جبهه شجاعانه جنگید تا اینکه در عملیات پیروزمندانه والفجر 8 در منطقه فاو همراه دو تن ازهمراهانش در تاریخ 23/11/64 به فیض شهادت نائل آمد و به آرزوی دیزینه خود رسید و پس از 11 سال پیکر پاکش را در گلزار شهداء (بهشت صادق ) بوشهر به خاک سپرده شد.
روحش شاد و با مولایش حسین محشور باد!

شهید محمد صادق( جمشید) درختیان

شهید محمد صادق( جمشید) درختیان
تولد: بوشهر 1334
شهادت: بوشهر 1357
محمد صادق درختیان در سال 1334 دیده به جهان هستی گشود ودر دامن مادری دلسوز وپدری زحمت کش و با ایمان ، پرورش یافت .پدرش با رنج وزحمت زیاد ، ایشان را پرورش داد وبه مدرسه فرستاد وتا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند ولی به علت فقر مالی پدر مدرسه را رها نمود وجهت معاش زندگی خود وخانواده به کمک پدر شتافت ومشغول کار کردن شد .وی اخلاقی پسندیده وشایسته ای داشت و با ظلم وستم مخالف بود درسال 1357 که راه پیمایی های مردم علیه رژیم شاهنشاهی پهلوی آغاز شد ، شهید نیز یکی از سردسته های مخالفین رژیم بود ودر تمامی راهپیمایی ها شرکت فعال داشت وبه جوانان ودوستان خود توصیه می کرد در راه پیمایی ها شرکت نمایند تا انقلاب به ثمر برسد وسر انجام نیز در تاریخ 1357/7/29در تظاهرات بزرگی که توسط مردم حزب الله شهر بوشهر برعلیه رژیم منحوس پهلوی انجام شد شرکت نمود و توسط گلوله ی مستقیم مامورین شاه به شهادت رسید.

شهید درختیان از شهدای کوی دهدشتی و اولین شهید انقلاب اسلامی در شهر بوشهر می باشد.

روحش شاد وراهش پر رهرو باد !


میلاد پیامبر اکرم

اللهم صلی علی محمد وآل محمد
زآسمان دل من خورشید ومه برآمد * شب میلاد احمد(ص) با پور حیدر آمد

همه شادی نمایند که میلاد نبی شد * جلوه ی نور صادق زبعدش منجلی شد
کوی دهدشتی هفدهم ربیع الاول ، سالروز میلاد پیامبر رحمت ، تاج آفرینش محمد مصطفی (ص) و طلوع خورشید پرفروغ اسمان علم الهی ، بگیرنده نقاب از چهره حقایق ، جعفرصادق (ع) را بر مسلمین جهان تبریک عرض مینماید .


دهم و دوازدهم ربیع الاول

صلی الله علیک یا رسول الله
کوی دهدشتی ایام دهم ربیع الاول سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و خدیجه (س) و دوازدهم ربیع الاول میلاد فخر عالم امکان، خاتم رسولان محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته ی وحدت بر عموم مسلمین جهان تبریک عرض می نماید .

به میمنت این ایام مبارک هیئت امناء مسجد دهدشتی به منظور تلاش وهمراهی عده ای از دوستان گرامی جنابان ، مصطفی اکابریان و پیران کبگانیان که با کانون فرهنگی این مسجد همکاری صمیمانه ای داشته اند تقدیر وتشکر نمود ، همچنین طی مراسمی جدا گانه که  بمنظور تودیع و پایان خدمت هنرمند برجسته و مجری توانمند صدا وسیمای بوشهر آقای شاهرخ سروری ، در سالن همایش آن سازمان برگزار گردید بپاس همراهی و همکاری صمیمانه ی ایشان با مسجدهدشتی از سوی هیئت امنا مسجد دهدشتی تقدیر و لوح یادبودی نیز اهدا ء گردید .