کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

عید سعید فطر

بار خدایا برمحمد وآل او درود فرست ، مصیبت واندوهمان را برفتن ماه ما عوض ده ،وبرای ما در روز عید وروز روزه گشودنمان مبارک ونیکو گردان ، وآنرا از بهترین روزهائیکه بر ما گذشته است قرار ده که جالب ترین وبدست آورنده ترین روزها برای عفو وگذشت ، ونابود کننده ترین روزها برای گناه باشد وبرای ما آنچه از گناهانمان که پنهان وآنچه که آشکار است را بیامرز.
*****

واین ماه (رمضان ) در میان ما پسندیده زیست نمود ، وبا ما مصاحب ویار نیکو بود وبهترین سودهای جهانیان ماراسودمند نمود،سپس هنگام پایان یافتن وقتش و به سر رسیدن زمانش وتمام شدن شماره اش ازماجدا شد*از اینرو ما آنرا وداع وبدرود مینماییم مانند وداع با کسیکه جدائیش بر ما بزرگ ودشوار است، ورفتنش از میان ما ،ما را اندوهگین ساخته وبه وحشت وترس افکنده ،ومانند وداع کسیکه اورا بر ما عهد وپیمان نگاهداشتنی واحترام رعایت کردنی وحق اداء وپرداخت شدنی ثابت وپا برجاست ، پس ما میگوییم : درود برتو ای بزرگترین ماه خدا ، وای عید دوستان خدا !

(صحیفه سجادیه)

برگزاری مراسم طرح 30شب 30 محل با قرآن در کوی دهدشتی

با برگزاری طرح 30شب، 30محل با قرآن در شهر بوشهر با هدف ترویج قرآن کریم میان کودکان و نوجوانان از ابتدای ماه مبارک رمضان ،  این مراسم در پنجشنبه 90/5/26 در مسجد دهدشتی برگزارشد.
  این مراسم که توسط موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری و دارالقرآن آل یاسین برگزار گردید ، پس از مراسم مقابله ی قرآن توسط قاری ممتاز و نوجوان بوشهری جناب آقای مهدی لبخنده پور با تلاوت آیاتی از سوره ی مبارکه آل عمران دقایقی حضار در مجلس را با صدای دلنشین خود بهره مند نمودند که مورد استقبال حاضرین در مجلس گردید .
همچنین در این شب  آقایان محمدی باغملایی از موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری و شکوهی از شورای اسلامی شهر حضور داشتند که ابتدای اجرای این مراسم محمدی باغملایی دقایقی را در مورد این طرح به توضیح پرداختند.
در پایان حاج مصطفی گراشی به نمایندگی از هیئت امناء این مسجد و اهالی کوی دهدشتی از این ایشان تقدیر وتشکر نمودند و توسط حاج محمد فیوض از هیئت امناء مسجد هدیه ای به آقای مهدی لبخنده پور تقدیم گردید.

مراسم دعا و احیاء شب بیست وسوم ماه مبار رمضان ( شب قدر)

تصاویری از برگزاری مراسم احیاء شب بیست و سوم ، شب قدر که پس از مراسم مقابله ف دعای افتتاح وسخنرانی با حضور جمعی از حضار در مسجد دهدشتی  برگزار گردید .

ادامه مطلب ...

مراسم روز بیست ویکم رمضان شهادت حضرت علی.ع

حضرت علی علیه السلام :
به آخرت روى آور و توان و کوشش خود را براى خدا مصروف کن


تصاویری از مراسم عزاداری مولای متقیان حضرت علی بن ابیطاب که در روز بیست یکم ماه رمضان با حضور دوستداران وعزاداران آن امام همام در حسینیه کوی دهدشتی برگزار گردید.



دانلود فایل صوتی روزبیست ویکم رمضان روز شهادت حضرت علی(ع) با مداحی حاج مصطفی گراشی

ادامه مطلب ...

تسلیت

کوی دهدشتی

واقعه ی غم انگیز و مصیبت بار درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان در واقعه ی تاسف بار زلزله ی آذربایجان رابه خانواده ی بزرگ ایران، بالاخص هموطنان آذری تسلیت عرض می نماید ، خداوند رحمان ارواح عزیزان از دست رفته راغریق رحمت گرداند و صبر وشکیبایی ورفع مشکلات برای بازماندگان عطا نماید.

دوستان عزیز و کاربران گرامی کوی دهدشتی، با توجه به درخواست عده ای از دوستان : جهت دیدن تصاویر بیشتر مراسم ها و دانلود فایلهای صوتی به گزینه هایی که با خطوط و  قرمز نوشته شده اند توجه فرمائید تا به لینک های مورد نظر منتقل ودانلود وتصاویر مورد نظر را مشاهده نمائید:



شب بیستم وبیست ویکم رمضان 1433

" فزت و رب الکعبه  "


علی جان، دست تو دشت برکت و چشمانت چشمه عاطفه. نگاهت خواستگاه مهر و قلبت قبله اخلاص بود. در زندگی تو، ایمان، ایثار، عشق و عرفان تفسیر می شد و انسانیت به اوج می رسید. تو والاترین آرمان بشری و تو شکوهمندترین قاموس ارزش هایی. در محراب نیایشگر اشک ریزی که سر بر خاک می سایید؛ در میدان، رزم آور قهرمانی که شمشیرش حماسه می آفرید؛ در کوچه، پیر دل جویی که دستش گره می گشاد؛ در بازار، ناظری عادل که با نیرنگ ستیز می کرد؛ بر منبر، خطیب سخن آفرینی که طوفان احساس ها را بر می انگیخت و گنجینه خردها را می گشود؛ و در همه جا اسوه و الگویی که انسانیت، با عطش او را می طلبید. علی، اسوه انسان کامل بود.


تصاویری از مناجات وعزاداری اهالی کوی دهدشتی در شب های بیستم وبیست ویکم رمضان را میتوانید در ادامه تصاویر ببینید




دانلود فایل  صوتی مراسم سینه زنی شب بیستم رمضان با مداحی حاج مصطفی گراشی

دانلود فایل  صوتی مراسم سینه زنی شب بیست و یکم رمضان با مداحی حاج مصطفی گراشی

ادامه مطلب ...

شب 19رمضان 1433

إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةٍ مُبارَکَةٍ إِنَّا کُنَّا مُنْذِرِین

آن شب قدر که گویند اهل خلوت امشب است        یارب این تاثیر دولت از کدامین کوکب است


وقتی چکاوک اندیشه ام بر سپیدار بلند یاد تو می نشیند، واژه ها بی تابانه بر صفحه کاغذ، زانوی ادب به بر می گیرند تا موذن قلم، در صلات عشقی دیگر، آنها را به پابوسی تو، تبرک بخشد. علی، ای که جوان مردی از تو درس فتوت می گرفت. ای پرچم دار حماسی توحید، ای بزرگ ترین مظلوم تاریخ، وقتی از تو می گویم اندوه از چشمانم می چکد. علی جان، زمین، تاب حضور سترگ تو را نداشت. ای بزرگ مفسر آیات وحی؛ فرزند کعبه؛ برادر رسول؛ هم دم بتول؛ پدربزرگ ترین حماسه سازان تاریخ، ای که صبر از تو حیران بود و شهامت در مکتب تو درس ایستادگی می آموخت. تو عدالت را فقط به لفظ نمی گفتی؛ عدالت را زندگی می کردی، اما قلبهای حقیر را بی تو راهی نبود. هنوز نخلستان های کوفه مبهوت صبر و تحمل تواند و از چاه های کوفه، اشک های زلال تو می جوشد. برای سرودن عظمت تو، کوه تمثیل کوچکی است، همه چیز در تو خلاصه می شود. تو عصاره همه خوبی هایی!

  هیئت عزاداران کوی دهدشتی 

در شب بزرگ قدر و شب ضربت حضرت امیرمومنان مراسم های دعا و نیایش وعزاداری واحیاء خود را  برگزار نمودند.


سایر تصاویرمراسم سینه زنی و احیاء شب قدر را در ادامه ی مطلب می توایند مشاهده نمایید:
دانلود فایل صوتی شب نوزدهم رمضان 1433 با مداحی حاج مصطفی گراشی


ادامه مطلب ...

میلاد کریم اهل بیت.ع.

فرخنده میلاد با سعادت دومین کوکب آسمان ولایت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بر شما پیروان آن حضرت مبارک باد.
امام دوم شیعیان حضرت حسن بن على(علیه السلام) در روز پانزدهم رمضان سال سوم هجرى قمرى در مدینه متولد شد. خداوند متعال به جبرئیل امر کرد براى پیامبر پسرى متولد شده، به سوى زمین برو سلام و تهنیت و تبریک گفته و بگو على نسبت به تو به منزله هارون به موسى است پس او را به اسم پسر هارون نام گذار ( نام پسر هارون شَبَّر بود به عربى حسن مى شود); امام حسن از سر تا سینه شبیه پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود. نام مبارکش حسن و کنیه اش ابو محمد و القاب شریفه اش نقىّ، زکىّ، سبط، مجتبى، امین، سیّد، بّر، حجّت و...مى باشد.(1)
ـــــــــــــــــ
1-حوادث الایام، صفحه 197.

http://makarem.ir

اجرای طرح با قرآن در رمضان مسجد دهدشتی شهر بوشهر+ گزارش تصویری

اجرای طرح با قرآن در رمضان مسجد دهدشتی شهر بوشهر+ گزارش تصویری
رازنیوز: حاج محمد فیوض گفت: مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی و قرائت دعای افتتاح برگزارمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رازنیوز، رئیس هیات امنا و شورای سرپرستی مسجد دهدشتی شهر بوشهر دراین باره گفت: به منظور بهره گیری عموم اهالی محله ی کوی دهدشتی ازفضای معنوی ماه مبارک رمضان، طرح باقرآن در رمضان (ترتیل خوانی قرآن کریم) همزمان با سراسر کشور در محل مسجد هر شب از ساعت 21:30 الی 23:50 برگزار می گردد.

وی افزود: در این مراسم حضار و علاقمندان با تلاوت قاریان برجسته و ممتاز از نورانیت قرآن کریم بهره مند می شوند.

وی همچنین اضافه کرد: که این برنامه شامل سخنرانی استاد محمد قدوسی به بیان مسائل شرعی روزه، بیان مسائل اخلاقی، تفسیر قرآن و بیان روایات پرداخته و ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور قاریان جوان آقایان؛ سعید مخبر بوشهری، حاج حسن مهدی زاده، مجتبی خیری، مسعود گراشی، ابراهیم ارشدی زاده و اسماعیل ارشدی زاده هر شب یک جز قرائت می شود.
حاج محمد فیوض در ادامه گفت:از آنجاییکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و بهار قرآن است لذا باید بیشترین استفاده را از برکات این ماه معنوی ببریم.
فیوض تصریح کرد: جلسات قرائت دعای افتتاح و مجیر با حضور و توسط استاد و پیشکسوت بوشهر حاج مصطفی گراشی برگزار می شود.
وی با عنوان اینکه در مناسبت‌ ها به‌ ویژه شب های لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) مراسم سینه زنی سنتی و اصیل بوشهری در مسجد دهدشتی برگزار می شود.
شایان ذکر است که مراسم شب چهاردهم ماه مبارک رمضان 1433 با حضور اهالی محله و مسجد امام رضا (ع) کوی صلح آباد برگزار شد.
ضمن تشکر از سایت خبری راز نیوز و سردبیر محترم آن جناب آقای عبیدی جهت انعکاس خبری این مجلس و  ارائه تصاویر این شب ، تصاویر این شب را میتوانید در ادامه مطلب مشاهده فرمائید.


ادامه مطلب ...