کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

بیانات حضرت آیت الله صفایی بوشهری در شب افتتاحیه

با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه معزز بوشهر حضرت آیت الله صفایی بوشهری بطور رسمی مسجد دهدشتی بازگشایی و پرده برداری گردید وبا اقامه ی نماز مغرب وعشاء فعالیت خود را ازسر گرفت .

ایشان در  این مراسم و در ابتدای فرمایشات خود ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و خیرینی که در ساخت و بازسازی این مسجد کوشش کرده بودند، فرمودند: تنها کسانی می توانند مسجد را آباد کنند که ایمان به خدا دارند و دنیاگرا نیستند.

ایشان در ادامه سخنان خود برنامه هایی نظیر تفسیر نماز، تدریس قرآن و برنامه های خیریه را برای این مسجد لازم دانستند.
حضرت آیت الله صفایی بوشهری ضمن توصیه به برگزاری نماز جماعت باشکوه در مسجد و آمادگی برای ماه مبارک رمضان، برنامه های طراحی شده توسط بانیان و هیئت امناء مسجد را بسیار خوب و مثبت ارزیابی نمودند.
لازم به ذکر است این مراسم با حضور جمعیت زیادی از مردم شهر بوشهر همراه بود که با اقامه نماز مغرب و عشاء توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حضرت آیت الله صفایی بوشهری افتتاح گردید که پس از گزارش کار هیئت امنای مسجد دهدشتی، حضرت آیت الله صفایی بوشهری به بیان نصایحی پرداختند.


بیانات حضرت آیت الله حسینی در شب افتتاحیه

حضرت آیت الله سید مصطفی حسینی از روحانیون برجسته وصاحب نام استان با حضور خود در مراسم افتتاحیه مسجد دهدشتی ضمن استقبال گرم مردم واهالی کوی دهدشتی از ایشان لحظاتی حضار در مجلس را با سخنان شیرین و با بیاناتی من باب فضئال مسجد وخانه ی خدا بهرمند نمودند .

ایشان بیان نمودند: همانطور که میدانید مسجد از جهتی خانه ی خدا ست و ازجهتی دیگرخانه ی مردم واولین خانه ای که برای مردم ساخته شد همانست که در مکه است،یعنی بعد از آن هرچه  مسجد در دنیا است برای مردم است، ایشان ، با اشاره به احادیثی من باب ههمین موضوع  فرمودند که: پیامبر خدا به ما یاد داده است که مسجد نتنها عبادتگاه است ، مسجد جایگاه پرورش روح روان، مسجد پناهگاه وامیدگاه و تکیه گاه مردم است، مسجد دانشگاه است همچنان که خود  پیغمبر در رفتار وعمل نشان دادند مسجدی را که خود حضرت رسول  در مدینه ساخت دانشگاهی ساخت که تا قیامت دانشگاه است. ایشان با قرائت احادیثی از حالات ورفتار پیامبر فرمودند:

 پیامبر مسجد را آنچنان معرفی کردند که همچون دانشگاه باشد و تصمیمات سیاسی اجتماعی در مسجد گرفته میشد.



ایشان همچنین در مورد وظیفه وکار مسجد بیان داشتند : مسجد سازنده است و اما انسان ساز است ، انسان میسازد ، انسان راستگو ، مستقیم والحال ، با اخلاق و متواضع و انسانِ انسان دوست می سازد .معنویات ، مسجد  تراوش میکند،مسجد مرکز معنویات است.

حضرت آیت الله حسینی خطاب حضار فرمودند : مسجد امانت های خداست  و خانه ای ازخداست که به دست ما سپرده شده است ، حق مسجدهایمان را ادا کنیم ، وظیفه ای که ما داریم در قبال آن  همچون پیشینیان حق مسجد  ادا کردند ماهم وظیفه مان را ادا کنیم.
همچنین ایشان در مورد مسجد دهدشتی فرمودند: الحمدالله مسجد زیبایی ساخته شده ودر شان مسجد دهدشتی که بنده با معنویات گذشته اش یادم هست وبا اعضاء وشرکاء خوبی که در این مسجد بودند فراموش نمیکنم در شان این مسجد بوده که این چنین زیبا بازسازی شود.

لازم بذکر است که ایشان پس از فوت حضرت آیت الله حجت از مراجع و فقهای بندربوشهر و کوی دهدشتی و بنا بدرخواست اهالی کوی دهدشتی بالاخص مکاتبات مرحوم حاج حبیب فیوض مبنی برمعرفی یک روحانی فقیه در غیاب مرحوم آیت الله حجت در سال ۱۳۴۵ش به بندر بوشهر آمده و با همیاری عده ای از خیرین به مرمت مسجد جامع عطار پرداخت وتا به امروز امامت آن مسجد را عهده دار میباشند.


مراسم افتتاحیه مسجد دهدشتی

"   إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ    " توبه18


و اینک پس از سال ها تلاش جهت بازسازی مسجد کهن وباعظمت دهدشتی به یاری خداوند متعال وعنایت حضرت ولی عصر(عج) وبا همت والای مردمانی ایثارگر، سخاوتمند ،خیر ومومن ، وبا حضور گرم و پرشور مردم خوب بوشهر واهالی کوی دهدشتی ، بویژه حضرت آیت ا... صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز بوشهر و حضرت آیت ا.. سید مصطفی حسینی این مسجد قدیمی و درخشان در سه شنبه  همزمان با نماز مغرب وعشاء مجددا بازگشایی گردید تا مردم خداجوی مومن بوشهر و کوی دهدشتی از این مکان مقدس همچون گذشته بهره مند گردند .


لذا تقدیروتشکر فراوان داریم ازهمه بزرگوارانیکه دعوت دست اندر کاران را اجابت فرموده وبا حضور ارزشمند خود گرما بخش محفل ما شدند،عزیزانی که با دستان مهربانشان مأمنی ساختند سرشار از اخلاص، آفرین بر شما که با یاری سبزتان این بنای منور را پایداری بخشیدید ، امیدواریم که خداوند مهربان نام همه شما گرامیان را در صحیفۀ سابقون خویش ثبت و ضبط فرماید، همچنین درود میفرستیم بر روح همه ی  بانیان ، خادمین و دوستداران مسجد دهدشتی که امروز دربین ما نبوده و آرزوی دیدن چنین روزی را داشتند ، روحشان شاد ...

دراین شب میمون و مبارک که با استقبال گسترده مردم وجمعیت مشتاق زیادی روبرو شد، باحضورحضرت آیت الله صفایی بوشهری واستقبال بسیار گرم اهالی کوی دهدشتی نماز مغرب و عشاء توسط ایشان اقامه گردید، که پس از خاتمه نمازعشاء با ورود حضرت آیت الله حاج سید مصطفی حسینی از روحانیون بنام وبرجسته استان توسط اهالی کوی دهدشتی ، مردم و امام جمعه محترم ، حضرت آیت ا... صفایی بوشهری از ایشان به گرمی استقبال گردید.


پس ازاقامه ی نماز جماعت با تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید مراسم افتتاحیه آغاز گردید ، اجرا ومعرفی برنامه های این شب را جناب آقای سروری مجری توانمند صدا وسیما بر عهده داشتند .

درابتدای مجلس ، جناب حاج محمد فیوض ،به نیابت از سوی هیئت امنا مسجد دهدشتی به خوش آمدگویی پرداختند وضمن خیر مقدم به حضار از حضور همه سروران وعزیزانی که دعوت دست اندرکاران را اجابت فرمودند تشکر وقدردانی نمودند و حضور ایشان را گرامی داشتند .

پس از ایشان نیز جناب حاج مصطفی گراشی از اعضای هیئت امنا بطور مختصر گزارشی از تاریخچه وقدمت مسجد دهدشتی، وضعیت مسجد و خدمات صورت گرفته درطی چند سال اخیر بمنظور بازسازی مسجد ارائه نمودندو در پایان از عزیزانی  که در بازسازی این بنا همواره کمک و یاری فرمودند تشکر ویژه ای نمودند.


پس از ارائه گزارش تاریخچه و روند بازسازی مسجد، برنامه تواشیح توسط گروه دعبل خزایی اجرا گردید ، همچنین درحین اجرای این برنامه از حضار ومیهمان عزیز با شیرینی ، بستنی ومیوه پذیرایی واولین شماره ی شبستان دهدشتی  توزیع گردید.

در ادامه برنامه از آقایان حاج حمید فیوض ، محمد صیاد پور ناظرین فنی و محمد سهرابی ، امین برومند ، خسرو شیخی خسروی  استادکارانی که ساخت وساز را برعهده داشتند  و طی چند سال اخیر در بازسازی شبانه روز زحمت کشیده ودر ساخت وساز آن نقش داشتند از سوی هیئت امنا بطور ویژه قدردانی و لوحی به رسم  یادبود به  ایشان اهداء گردید.

دردقایق پایانی این مراسم حضرت آیت الله سید مصطفی حسینی ،در باب فضیلت و انسان سازی مسجد وبازسازی مسجد دهدشتی سخنانی را ایراد فرمودند .

درخاتمه برنامه حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه وامام جمعه بوشهر دقایقی به بیان نصایحی پرداختند وپس از خاتمه افتتاحیه ، میهمانان وحضرات ، صفایی بوشهری وحسینی با بدرقه ی گرم اهالی کوی دهدشتی همراه شدند.


تصاویر مراسم این شب را می توانید در ادامه مطلب مشاهده فرمایید.

ادامه مطلب ...

کارت دعوت

با یاری خداوند متعال وهمت مردم سختکوش ومومن ، بزودی وبا حضور گرم شما دوستان و سروران عزیز و گرامی، کهن مسجد دهدشتی در تاریخ سه شنبه 1391/4/27 هم زمان با نماز مغرب وعشاء بازگشایی خواهد گردید، همچنین مراسمی به همین منظور در چهارشنبه  جهت خواهران برگزار خواهد شد ، خرسند وخوشحال خواهیم بود تا شما را در این روز ودر آستانه ی ماه مبارک رمضان  زیارت نمائیم.


روند پایانی بازسازی مسجد دهدشتی

 نصب درب های موقت مسجد


تکمیل وتجهیز روشنایی مسجد

 


دفتر مسجد


نصب تجهیزات صوتی


نصب تجهیزات  قلندر خانه ( آبدارخانه )


نمای بیرونی مسجد

میلاد حضرت ولیعصر.ع.

فرخنده میلاد با سعادت دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان ، ولی عصر و صاحب زمان ،حضرت مهدی موعود .ع. برعاشقان و شیعیان جهان مبارک وشادباش میگوییم به امید تعجیل در ظهور ایشان.

قطب دائره زمان، وارث مسنَد پیامبر، مظهر آیات خداوندى، محرم اسرار الهى، آفتاب هدایت و برگزیده پروردگار، دوازدهمین امام معصوم «حجة بن الحسن العسکرى» در پانزدهم شعبان سال 255 هجرى قمرى در شب جمعه در سامرّا به دنیا آمد.

حکیمه دختر حضرت جواد الائمه(علیه السلام) و عمه امام حسن عسکرى(علیه السلام) فرمود: شب نیمه شعبان، حضرت امام حسن عسکرى (در سامرّا) مرا در خانه نگاه داشت و مژده مولودى را از نرجس خاتون داد. بدون اینکه در او اثر حمل باشد، آخر شب مشغول تهجّد و قرائت قرآن بودیم که آن مولود با ما هم آواز شد، ناگاه پرده میان من و نرجس حائل و سپس پرده بر طرف گردید، دیدم امام عصر(علیه السلام) در سجده و انگشت سبابه را به آسمان بلند نموده و شهادتین مى گوید.
امام عسکرى(علیه السلام) آن مولود را خواست. در حالیکه پاک و پاکیزه بود و بر دست راستش نوشته شده بود «جاءَالْحَقُّ وَ زَهَقَ الباطِلَ إنَّ البطِلَ کانَ زَهوقاً» آن نور دیده را نزد امام(علیه السلام)بردم. بر پدر سلام کرد و حضرت پاره تن خود را به زمین نشاند و دست بر سر او کشید و فرمود: اى ولىّ امر، تکلم کن.
امام عصر(علیه السلام) بعد از استعاذه، این آیه مبارکه را تلاوت فرمود: «وَ نُرید أنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِى الاَرضِ وَ نَجعَلَهُم اَئِمَةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین» سپس روح القدس با ملائکه، حضرت ولى عصر(علیه السلام) را به عرش الهى برد، تا او را زینت دهد، بعد به آغوش مادر بر گرداندند. والده ماجده این بزرگوار ملیکه یا سوسن یا نرجس یا ریحانه نام داشت.
از القاب شریفه حضرت: مهدى، بقیّة الله، قائم، صاحب العصر، ولى الامر، حجّة، خلف صالح، منتظر، و اسم مبارکش: محمد و کنیه اش ابوالقاسم و شبیه ترین مردم به پیامبراسلام(صلى الله علیه وآله) است. پیشانى مبارک، فراخ و سفید و تابان، ابروهایش به هم پیوسته، بینى مبارک باریک، میان دندانهایش گشاده، چشمهایش سیاه و سرمه گون، و بر روى طرف راست صورتش خالى مشکى وجود دارد.(1)
ـــــــ
1-حوادث الایام، صفحه 171.

http://makarem.ir



مراحل پایانی بازسازی مسجد دهدشتی

اللهم صلی علی محمد وآل محمد
به یاری خداوند منان وعنایات حضرت ولی عصر .عج. و

همت نیکوکاران وخیرین مومن، پس از مدتها تلاش، بمنظوربازسازی و تکمیل مسجد دهدشتی طی چند سال اخیر، بزودی وبه میمنت وبرکت ماه مبارک شعبان المعظم ، انشاالله شاهد پایان بازسازی و بازگشایی این مسجد مقدس خواهیم بود.


رنگ آمیزی نمای بیرونی مسجد


نصب سیستم های خنک کننده


نصب کاشیکاری ها وکتیبه های پایانی


رنگ آمیزی ( سیلرکیلر ) نمای داخلی


نصب پنکه های سقفی مسجد

میلاد حضرت علی اکبر .ع. و روز جوان

السلام علیک یا علی بن الحسین علیه السلام
ای سرو بوستان ایستادگی! ای زیباترین گل باغ حسین(ع)! ای جوان رعنا و رشید حسین(ع) ای علی(ع) را یادگار! ای علی‌اکبر! گلستانی از زیباترین گل‌های فداکاری! و دریایی از آبی عطوفت را در دل خود، جمع داشتی، تو که در صورت و سیرت شبیه‌ترین بودی به پیامبر خیر و برکت(ص)! سلام و درود بی‌پایان بر صورت و سیرت پیامبر گونه‌ات. حضرت علی‌اکبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین(ع).


ادامه مطلب ...

اجرای گروه دعبل خزایی

اجرای مولودی خوانی گروه دعبل خزایی به مناسبت اعیاد شعبانیه در مسجد دوانی های کوی دهدشتی در شب میلاد با سعادت حضرت ابالفضل العباس .ع. انجام پذیرفت.


دانلود اجرای گروه دعبل خزایی