کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

کوی دهدشتی

کانون فرهنگی مسجد دهدشتی

میلاد حضرت ولیعصر.ع.

فرخنده میلاد با سعادت دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان ، ولی عصر و صاحب زمان ،حضرت مهدی موعود .ع. برعاشقان و شیعیان جهان مبارک وشادباش میگوییم به امید تعجیل در ظهور ایشان.

قطب دائره زمان، وارث مسنَد پیامبر، مظهر آیات خداوندى، محرم اسرار الهى، آفتاب هدایت و برگزیده پروردگار، دوازدهمین امام معصوم «حجة بن الحسن العسکرى» در پانزدهم شعبان سال 255 هجرى قمرى در شب جمعه در سامرّا به دنیا آمد.

حکیمه دختر حضرت جواد الائمه(علیه السلام) و عمه امام حسن عسکرى(علیه السلام) فرمود: شب نیمه شعبان، حضرت امام حسن عسکرى (در سامرّا) مرا در خانه نگاه داشت و مژده مولودى را از نرجس خاتون داد. بدون اینکه در او اثر حمل باشد، آخر شب مشغول تهجّد و قرائت قرآن بودیم که آن مولود با ما هم آواز شد، ناگاه پرده میان من و نرجس حائل و سپس پرده بر طرف گردید، دیدم امام عصر(علیه السلام) در سجده و انگشت سبابه را به آسمان بلند نموده و شهادتین مى گوید.
امام عسکرى(علیه السلام) آن مولود را خواست. در حالیکه پاک و پاکیزه بود و بر دست راستش نوشته شده بود «جاءَالْحَقُّ وَ زَهَقَ الباطِلَ إنَّ البطِلَ کانَ زَهوقاً» آن نور دیده را نزد امام(علیه السلام)بردم. بر پدر سلام کرد و حضرت پاره تن خود را به زمین نشاند و دست بر سر او کشید و فرمود: اى ولىّ امر، تکلم کن.
امام عصر(علیه السلام) بعد از استعاذه، این آیه مبارکه را تلاوت فرمود: «وَ نُرید أنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِى الاَرضِ وَ نَجعَلَهُم اَئِمَةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین» سپس روح القدس با ملائکه، حضرت ولى عصر(علیه السلام) را به عرش الهى برد، تا او را زینت دهد، بعد به آغوش مادر بر گرداندند. والده ماجده این بزرگوار ملیکه یا سوسن یا نرجس یا ریحانه نام داشت.
از القاب شریفه حضرت: مهدى، بقیّة الله، قائم، صاحب العصر، ولى الامر، حجّة، خلف صالح، منتظر، و اسم مبارکش: محمد و کنیه اش ابوالقاسم و شبیه ترین مردم به پیامبراسلام(صلى الله علیه وآله) است. پیشانى مبارک، فراخ و سفید و تابان، ابروهایش به هم پیوسته، بینى مبارک باریک، میان دندانهایش گشاده، چشمهایش سیاه و سرمه گون، و بر روى طرف راست صورتش خالى مشکى وجود دارد.(1)
ـــــــ
1-حوادث الایام، صفحه 171.

http://makarem.ir



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد